Ad Parnassum No. 25


Ad Parnassum
Vol. 13 - No. 25 - April 2015
pp. 308




EDITORIAL

Warwick Lister

«Mon cher et illustre ami»: Viotti and the Mathematicians (a Bagatelle)

ARTICLES

Laura Cuervo

El manuscrito Ayerbe: una fuente española de las sonatas de Domenico Scarlatti de mediados del siglo XVIII

Robert Meikle

«Die Kunst der Symphonie»: Mozart’s Nos. 39, 40 and 41

Maria Teresa Arfini

Charles Valentin Alkan e Johann Sebastian Bach: un capitolo dello storicismo in Francia

Rohan H. Stewart-MacDonald

The Recital in England: Sir William Sterndale Bennett’s ‘Classical Chamber Concerts’, 1843-1856

Richard Bösel

Gli scenari del recital: architetture per la musica nelle città dell’Europa centrale (1781-1884)

María Encina Cortizo, Ramón Sobrino

Los Salones musicales madrileños: nuevos espacios sociales para el cultivo de la música de concierto en la segunda mitad del XIX

REVIEW ARTICLES

Priscille Lachat-Sarrete

Frédéric de La Grandville, Une histoire du piano au Conservatoire de musique de Paris 1795-1850

Francisco José Rosal Nadales

Begoña Gimeno Arlanzón, La prensa musical y cultural zaragozana (1869-1924), fuente para el estudio del hecho musical

REVIEWS

David Rowland

Interpreting Historical Keyboard Music: Sources, Contexts and Performance

Majella Boland

Mark Kroll, Ignaz Moscheles and the Changing World of Musical Europe

Mariateresa Storino

Robert Tallant Laudon, The Dramatic Symphony: Issues and Explorations from Berlioz to Liszt

Simone Laghi

Orchestral Conducting in the Nineteenth Century

Joan Grimalt

Marina Ritzarev, Tchaikovsky’s «Pathétique» and Russian Culture

NEWS

Warwick Lister

Rimonda’s Viotti: A Cause for Concern?

Call for Papers

Contributors

Books Received

Abstracts

Index of Names